Шляхи вдосконалення сучасного уроку фізики


              
Вступ
Початок ХХІ ст. в Україні позначився радикальним реформуванням освітнього процесу. Школа ХХІ ст. зумовлює необхідність докорінного переосмислення освітньої парадигми, актуалізації змісту, технологій становлення індивідуальності учня як суб'єкта і проектувальника життя, створення проектно-життєвого простору, спрямованого на розвиток і саморозвиток компетентної конкурентно-спроможної особистості, яка вміє творчо розв'язувати проблеми, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни. 
 Гуманізація та гуманітаризація освіти належить до визначальних цінностей суспільного життя, є умовою і результатом якісної шкільної освіти  21 століття. Відмінність гуманної педагогіки від авторитарної радикальна, вона закладена в її засадах. Гуманна педагогіка, яка є варіацією на теми педагогіки класичної, заснована на духовних вимірах, звідси й усе інше – зміст, форми і методи, понятійна база, образ учителя і вихователя. Учитель у гуманній педагогіці не тільки передає дітям знання, він прагне допомогти учням стати кращими людьми. Справжній вчитель, на думку гуманістів, покликаний бути носієм духовного світла, добра, радості. Учитель, на мою думку, має демонструвати учням на уроці передусім найвищі зразки культури спілкування: повагу до людини, вміння слухати і чути, уважність і делікатність, зібраність і точність виконання необхідних дій, неухильне дотримання норм етикету, добросовісність, чесність, старанність, охайність тощо. 
Шляхи удосконалення сучасного уроку фізики я бачу у реалізації компетентнісно орієнтованих типів стосунків, використанні рівневих диференційованих завдань, впровадженні індивідуального підходу, застосуванні розвивального навчання, розвитку самостійності. Все це неможливе без проведення уроків нетрадиційної форми, використання ІКТ, національно-патріотичного виховання. 
Рівнева  диференціація на уроках фізики 
У своїй роботі на уроках фізики я використовую рівневу диференціацію – це, в основному, диференціація за рівнем складності навчальних завдань і вимог до знань. При рівневій диференціації я пропоную учням однаковий обсяг навчального матеріалу, але орієнтую їх на можливі рівні вимог до засвоєння цього матеріалу. Оскільки викладання фізики спирається на підручники, не орієнтовані на рівневу диференціацію, то я використовую рубрику «Основна мета». Вона допомагає мені уточнити рівні вимог до знань учнів. Учні чітко повинні уявляти собі рівень обов’язкових вимог – дійовий засіб мотивації навчання і нормалізації навчального навантаження учнів. У своїй роботі я прагну, щоб основний навчальний матеріал був засвоєний на уроці. Особливого значення при цьому набуває рівнева диференціація домашніх завдань. Домашні завдання я супроводжую чітким поясненням: що і як робити, на які питання підготувати відповіді, сильним учням домашнє завдання ускладнюю. 
Індивідуалізація навчання на уроках фізики 
Більша частина уроків, що проводяться, є комбінованими. На них відбувається і перевірка домашнього завдання, і дослід, і вивчення нового матеріалу, і його закріплення, і пояснення домашнього завдання.
Особливу увагу надаю етапові, що передує вивченню нового матеріалу, який дає можливість визначити рівень засвоєння знань і вмінь кожним учнем та актуалізувати наявний запас знань. При переході до вивчення нового матеріалу важливо знати, на якому рівні перебуває кожен учень класу. Тому на початку кожного уроку проводиться взаємоопитування. Уміння відповідати на запитання і ставити запитання різного роду відноситься до загально навчальних і формується не тільки на уроках фізики. У кінці кожного уроку ми  з учням обговорюємо відповіді на аналогічні запитання з теми уроку або пропоную відповісти на них вдома при підготовці до наступного заняття, так формувалося вміння учнів оцінювати свої знання. Таким чином, на цьому етапі навчання застосовую технологію саморозвитку особистості. Такий підхід дозволяє: 
 – вчасно надати допомогу;
– врахувати труднощі при вивченні нової теми і запропонувати учням такі форми роботи, які дозволять їм розібратися з незрозумілим матеріалом, засвоїти його і з розумінням застосувати на практиці. 
Розвивальне навчання 
Ідея інтегрованого навчання в наш час є надзвичайно актуальною, оскільки передбачає, що її успішна методична реалізація сприятиме побудові якісної конкурентно-спроможної освіти, що забезпечить кожній людині можливість самостійно досягати життєвої мети, творчо самостверджуватись у різних соціальних сферах.
Інтеграція – важлива умова розвитку сучасної науки і цивілізації загалом. Адже сучасна стадія наукового мислення характеризується прагненням розглядати об'єкти, явища життя не окремо та ізольовано, а інтегровано.
Для досягнення поставленої задачі використовую сучасні технології навчання: проблемне, групове, проектне.
Застосування інноваційних методів навчання дозволяє створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. Залежно від інтерактивних форм учні навчаються опрацьовувати інформацію, робити опорні схеми і конспекти, передавати свої знання іншим, висловлювати власні думки, розв’язувати та складати задачі,самостійно оцінювати свою роботу та роботу інших учнів. 
Застосовуючи групові форми роботи я переконалася, що вони успішно формують у дітей потребу здобувати знання, розвивають інтерес, любов до пізнання, допитливість. Працюючи індивідуально, в групах чи парах, учні самостійно розв'язують доступні для них питання, стають дослідниками, разом переборюють труднощі на шляху до мети. Крім того, інтерактивні форми навчання розвивають комунікативні вміння та навички, допомагають встановленню емоційних контактів між учнями, забезпечують виховне завдання, оскільки привчають працювати в команді, прислухатися до думки своїх товаришів. Наведу приклад групової дослідницької роботи. 
Урок у 7 класі, тема «Коливальний рух». Учні вже знайомі з обертальним рухом і знають, що період обертання не залежить від довжини нитки,  на якій знаходиться важок. Пропоную дослідити: як залежить період коливання  1 і 4 група –  від маси;  2 і  5  група – від амплітуди; 3 і 6 група – від довжини нитки. 
Аналізуючи результати експерименту переконуємося що, період не залежить від амплітуди та маси, а залежить від довжини нитки. 
Урок у 8 класі, тема «Пароутворення і конденсація. Розв’язування задач» 
 Застосовую метод «Від простого до складного». Учні розв’язують задачі різного рівня складності у групах. При здійсненні взаємоперевірки використовують електронну презентацію, де є розв’язок цих задач. 
Задача 1. Яка кількість теплоти необхідна для перетворення води масою 200 г у пару при температурі 100 °С? 
Задача 2. Яку кількість теплоти необхідно витратити, щоб 2 кг води, взятої при температурі 20 °С, довести до кипіння і повністю випарити? 
Задача 3. Водяну пару масою 1 кг взято при температурі 100 °С. Скільки енергії передасть вона навколишньому середовищу при конденсації й подальшому охолодженні до 0 °С? 
Задача 4. Яка кількість теплоти необхідна, щоб із льоду масою 2 кг при температурі -5 °С одержати пару з температурою 100 °С? 
 Використання інтерактивних вправ у процесі уроку знімає нервове навантаження учнів, дозволяє змінювати форми діяльності, переключати увагу на ключові питання теми. Наведу два приклади. 
Інтерактивна гра «Так-ні» (тема  «Архімедова сила») 
1. Дія сили Архімеда приводить до зміни ваги тіла. А)так; Б) ні.
2.Сила Архімеда залежить від об'єму тіла. А)так; Б) ні.
3.Сила Архімеда діє на будь-яке тіло, занурене в рідину. А)так; Б) ні.
4.Сила Архімеда рівна вазі тіла, що знаходиться в рідині. А)так; Б) ні.
5.Сила Архімеда рівна зміні ваги тіла, що занурюється в рідину. А)так; Б) ні.
6.Сила Архімеда діє тільки на цілком занурені тіла. А)так; Б) ні.
7.Сила Архімеда є причиною зльоту повітряних куль. А)так; Б) ні.
8. Сила Архімеда залежить від форми тіла. А)так; Б) ні.
9. Сила Архімеда зазвичай направлена вгору. А)так; Б) ні.
10. Дія сили Архімеда приводить до зміни сили тяжіння тіла. А)так; Б) ні.
11.Сила Архімеда залежить від об'єму рідини, витисненої тілом. А)так; Б) ні. 
12. Сила Архімеда по-іншому називається виштовхувальна сила. А)так; Б) ні. 
13. Сила Архімеда рівна вазі рідини, витисненої тілом. А)так; Б) ні.
14.Сила Архімеда залежить від густини тіла. А)так; Б) ні.
15. Якщо тіло на динамометрі опустити в рідину, він покаже силу Архімеда. А)так; Б) ні. 
Інтерактивна гра «Інопланетянин»  (тема «Теплові явища») 
1. Явище перетворення пари в рідину за сталої температури. (Конденсація)
2. Пористе тіло тваринного походження, яке між своїми волокнами містить повітря, а тому має погану теплопровідність . (Хутро)
3. Назва ходу поршня в ДВЗ (двигунах внутрішнього згоряння). (Такт)
4. Тверда речовина, що має питому теплоту плавлення 0,59х105 Дж/кг. (Олово)
5. Тверда речовина, що за нормального атмосферного тиску має температуру плавлення 1200°С. (Чавун) 
6. Рідина, що має питому теплоємність 4200 Дж/(кг °С). (Вода)
7. Залізне знаряддя, за допомогою якого викрешували вогонь із кремнію. (Кресало)
8. Речовина, що має температуру плавлення 3387°С за нормального тиску. (Вольфрам) 
9. Пристрій, за допомогою якого нагрівають повітря в приміщеннях або охолоджують воду системи охолодження ДВЗ. (Радіатор) 
10. Один з видів теплових двигунів. (Турбіна)
11. Наочний спосіб показу залежності між двома фізичними величинами. (Графік) 
12. Загальна назва машин, що перетворюють певний вид енергії у механічну енергію. (Двигун)
13. Спосіб зміни внутрішньої енергії тіла без виконання роботи над тілом або самим тілом. (Теплопередача) 
14. Побутовий прилад, у якому різними прийомами затрудняють теплопередачу, що дає змогу зберігати в ньому тривалий час як гарячі, так і холодні рідини. (Термос) 
15. Вид палива, що використовується в ДВЗ. (Бензин)
16. Прилад, який застосовують у багатьох дослідах під час вивчення теплових явищ; його основна частина – дві посудини різних розмірів. (Калориметр)
17. Паливо, що має питому теплоту згоряння 4,6х107 Дж/кг. (Гас)
18. Явище перетворення рідини в твердий стан. (Тверднення)
19. Кристалічне тверде тіло, що має температуру кристалізації 0°С за нормального атмосферного тиску. (Лід) 
20. Маленька частинка твердого тіла, що має правильну геометричну форму внаслідок впорядкованого розміщення в ній атомів та молекул. (Кристал) 
Проблемні ситуації на уроках фізики 
Для  розвитку  особистості учня приділяю увагу розвитку критичного мислення. Це стає можливим при створенні проблемної ситуації. Наведу декілька прикладів.
При вивченні  теми «Будова речовини» у 7 класі, після вступної бесіди про те, що усі фізичні тіла займають певний об’єм, пропоную учням таке питання: 
У дві однакові мензурки наливаємо по 30 см3 спирту і води. Який об’єм займе суміш спирту та води в одній мензурці? Учні відповідають, що 60 см3. Демонструю дослід: після змішування води і спирту суміші стало менше порівняно з сумою їх об’ємів до змішування. Експеримент є парадоксальним. Проблемна ситуація, яка виникла,сприяє підвищенню пізнавальної активності  й учні висувають свої пропозиції. Уході обговорення причин чому так сталося, з’являється думка про будову речовини. 
Ще один приклад. При вивченні у 9 класі теми «Око як оптична система» пропоную одному з учнів  підійти до дошки і порахувати від 1 до 24, показуючи числа таблиці(спочатку чорні, а потім кольорові). Час рахування по кольоровій таблиці більше. Запитую, чому так? Щоб пояснити експеримент учням не вистачає знань, тому пропоную знайти відповідь у підручнику. Учні узнають про інерцію зору. Око людини  здатне  затримувати зорове враження 0,1 с після припинення дії світла, а тому створюються проміжки часу протягом яких  око не може відразу зловити інше зображення. Ось чому лічити за кольоровою таблицею важко. (Додаток 1) 
Національно-патріотичне виховання на уроках фізики 
Для успішного будівництва демократичної, правової й цивілізованої української держави необхідно, щоб підростаюче покоління мало високу національну свідомість і самосвідомість.    Патріотизм передбачає гордість за матеріальні і духовні досягнення свого народу, своєї  Батьківщини, бажання збереження її характерних особливостей.
Тому, при вивченні тема «Сила та одиниці сили. Вимірювання сил динамометром. Графічне зображення    сил»  (10, 8 клас), здійснюю мотивацію навчальної діяльності та ставлю проблемне питання: 
Відомо, що в  байці Крилова – «Лебідь, Рак і Щука»  посунути  віз так і не змогли, а от в казці  «Ріпка» -  Дід, Баба, їхня Онука і ще три тварини: Кіт, Собака та Мишеня - із ріпкою впоралися. Чому? 
При вивченні теми «Світлові явища» у 9 класі використовую уривки з творів Т.Г. Шевченка:  
Т.Г. Шевченко «Катерина» 
Мов покотьоло червоніє 
 Крізь хмару сонце зайнялось. 
(покотьоло – за словником Грінченка – дерев’яний кружок –дитяча іграшка) 
Г. Шевченко «Сон»  
...Світає, край неба палає;
Соловейко в темнім гаї сонце зустрічає.
...Вся країна повита красою,
Зеленіє, вмивається дрібною росою.
Споконвіку вмивається, сонце зустрічає...
І нема тому почину, і краю немає!     
  Тема. Закон збереження енергії  (10клас)
 Т.Г. Шевченко  «Гайдамаки»
Все йде, все минає, - і краю немає…
Куди ж воно ділось? Відкіля взялось?
І дурень і мудрий нічого не знає.
Живе… умирає… Одно зацвіло,
А друге зав’яло, навіки зав’яло…
І листя пожовкле вітри рознесли.
При  закріпленні  навчального матеріалу широко застосовую  загадки з фізичним змістом та прислів’я:                      
 Тема. Тертя
1. Йде, як по маслу.
2. Не змастиш – не поїдеш.
3. Слизький, як в’юн.
4.Вислизне, як риба з рук.
5. Коси коса, поки роса, роса спаде-робота пропаде.
6.Стоїть на слизькій дорозі.
7.Камінь зрушиш – легше стане.
Тема. Тиск
1. Ходити по лезу ножа.
Тема. Теплові явища
1. Поки сонце зійде, роса очі виїсть.
2. Цвяхом (шилом) моря не зігрієш.
3. Вітер сніг з’їдав.
4. Куй залізо, поки гаряче.
Тема. Прості механізми
1. Клин клином вибивають.
2. Щоб води напиться, журавель згодиться.
Тема. Хвилі. Звукові явища
1. Повна бочка мовчить, а порожня гучить.
2. По морю йде, а до берега дійде, зразу пропадає. (Хвиля)
Тема. Світлові явища
1. Горіли три свічки. Дві погасили. Скільки залишилося? (Дві. Та, яку не погасили, згоріла)
2. Слово з семи літер. Це прилад. За допомогою якого дівчинка Оля з казки потрапила в країну, де всі імена звучать навпаки і де вона зустріла своє відображення – дівчинку Яло. (Дзеркало)
3. Пригода, результат порушення техніки безпеки в мультфільмі  «Кішчин дім ». (Пожежа)
Тема. Природні сили 
1. Під лежачий камінь вода не тече.
2. Гуртом і слона можна подолати.
3. Сплетені нитки – сильніші однієї. 
Самостійна робота на уроках фізики 
Кажучи про формування у школярів самостійності, необхідно мати на увазі два тісно пов’язані між собою завдання. Перше з них полягає в тому, щоб розвивати в учнів самостійність у пізнавальній діяльності, навчити їх самостійно здобувати знання, формувати свій світогляд; друге – в тому, щоб навчити їх самостійно застосовувати знання у навчанні і практичній діяльності.
Оволодіння знаннями вимагає від учнів самостійної роботи у вигляді спостережень, постановки дослідів, вивчення літератури. Без самостійної роботи неможливе оволодіння вміннями і навичками. На різних етапах уроку пропоную різні види діяльності для:
1. Набуття нових знань і оволодіння учнями вміння самостійно набувати знання здійснюється на основі роботи з підручником, виконання спостережень і дослідів, робіт аналітико-обчислювального характеру (аналіз формул, встановлення характеру функціональної залежності між величинами, визначення одиниць вимірювання величин на основі аналізу формул, встановлення співвідношень між одиницями вимірювання фізичних величин тощо).
2. Закріплення і уточнення знань досягається за допомогою спеціальної системи вправ по уточненню ознак понять, їх відмежуванню, виокремленню суттєвих ознак від несуттєвих; по порівнянню і співставленню властивостей тіл і явищ, що вивчаються.
3. Вироблення вміння застосовувати знання на практиці здійснюється за допомогою розв’язування задач різноманітного виду (якісних, обчислювальних, графічних, експериментальних, задач-малюнків), розв’язування задач в загальному вигляді, виконання проектно-конструкторських і технічних робіт (пояснення будови і принципу дії приладів по схемі електричного кола; виявлення і усунення несправностей в приладі; внесення змін в конструкцію приладу; розробка нової конструкції приладу), експериментальних робіт тощо.
4. Формування вмінь практичного характеру досягається за допомогою різноманітних  робіт, таких, як вивчення шкал вимірювальних приладів (визначення призначення і ціни поділки шкали приладу, визначення верхньої і нижньої межі вимірювання приладу), безпосереднє вимірювання величин, визначення величин непрямими методами, електричних схем, збирання приладів з  готових деталей, виготовлення приладів за готовою схемою і кресленнях, градуювання шкал приладів, збирання електричних кіл тощо.
5. Формування вмінь творчого характеру досягається при написанні творів, рефератів; при підготовці доповідей, завдань по конструюванню і моделюванню, робіт з елементами дослідження; при пошуку нових способів розв’язування задач, нових варіантів дослідів; при самостійній розробці методики постановки досліду.
Використання інтерактивної технології на уроці потребує більшої кількості часу на організацію процесу навчання, тому незамінним помічником вчителю на уроці стають інформаційно-комунікаційні технології. 
Використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання 
 Ефективними для виконання освітніх задач з фізики та астрономії є використання ІКТ, а саме:
- мультимедійний супровід пояснення нового матеріалу (презентації, відеозаписи реальних лекцій, навчальні відеоролики, комп’ютерні моделі фізичних експериментів);
 - проведення комп’ютерних лабораторних робіт;
- обробка учнями експериментальних даних (побудова таблиць, графіків, створення звітів).
За допомогою комп'ютера можна показати такі явища і експерименти, які недоступні безпосередньому спостереженню, наприклад, еволюцію зірок, ядерні перетворення, квантування електронних орбіт тощо. За допомогою моделей із віртуальної лабораторії, можна змоделювати процеси, що відбуваються в циклотроні, мас-спектрометрі, показати рух електронів в магнітному полі.
 Все це дозволяє вивести сучасний урок на якісно новий рівень: підвищити статус вчителя; впроваджувати в навчальний процес інформаційні технології; розширити можливості ілюстративного супроводу уроку; використовувати різні форми навчання та види діяльності в межах одного уроку; ефективно організовувати контроль знань, вмінь та навичок учнів; полегшити та вдосконалити розробку творчих робіт, проектів, рефератів.
Проведення нетрадиційних уроків та позакласних заходів дає можливість доповнити і поглибити знання учнів, розвинути інтерес до предмету, формувати у них компетенції, яких потребує сучасне життя, зокрема: соціальні (брати на себе відповідальність, бути активним у прийняти рішень, у суспільному житті); полікультурні (розуміння несхожості людей, взаємоповага до їхньої мови, релігії, культури); комунікативні (опанування усних і писемних спілкувань); інформаційні (уміння здобувати, критично осмислювати й використовувати різноманітну інформацію); саморозвитку та самоосвіти; продуктивної та творчої діяльності. 
Шукаючи шляхи удосконалення сучасного уроку фізики в умовах профільного навчання, керуюся  словами видного педагога  Ш. Амонашвілі: «Сучасний урок – спільна творчість учителя й учнів. Учителю, будь сонцем, яке випромінює людське тепло,будь  ґрунтом, збагаченим ферментами людських почуттів, і сій знання не тільки в пам’яті та свідомості своїх учнів, а й у душах і серцях».
Список використаної літератури 
1. Закон України «Про загальну середню освіту»
2. Державний стандарт базової і повної середньої освіти
3. Intel Навчання для майбутнього. – К.: Видавнича група ВНV. – 2014. – 416 с.
4. Нісімчук А.С., Падалка О. С., Шпак О. Т. Сучасні педагогічні технології. – Київ. – 2002.
5. Пометун О. І., Пироженко Л. В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: наук.-методичний посібник / За ред. О. І. Пометун. – К.: Видавництво А.С.К., 2013.
6. Рябченко Ж.В. Використання комп’ютера під час проведення уроків досліджень. //Фізика в школах України. – Основа, 2010, №11-12, 88ст.
7. Сиротинко Г.О. Сучасний урок: Інтерактивні технології навчання. – Х.: Видав.група Основа, 2013р.
8.  Шаромова В., Дубас З. Нетрадиційні уроки з фізики. Ч.1. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2013. – 160 с.


                


















Досягнення в міжатестаційний період

Таблиця 1.1



Навчальні досягнення учнів
2013-2014
2014-2015
2015-2016
2016-2017
2017-2018
1.
Результати моніторингових досліджень навчальних досягнень учнів (% якості, динаміка)
53 %
54%
49%
55%
53%
2.
Результати річного оцінювання
45%
42%

48%


46%



3.
Результати  ЗНО

41%

43%
39%
48%



Таблиця 1.2
Досягнення учнів (призові місця або участь в олімпіадах, конкурсах)

Участь в олімпіадах, конкурсах
Шкільний рівень
Районний (міський) рівень
Рік
Рез.
Прізвище
учня
Рік
Рез.
Прізвище
учня
1
Предметні олімпіади

2013

2014

2015

2016

2017

І
І
І
І
І
І
І
І
І
І
І
І
І
Бєля А.
Пікалова К.
Бєля А.
Пікалова К.
Ломпарт В.
Пікалова К.
Шиліна Г. (астр.)
Вініченко А.
Ломпарт В.
Захарченко А.
Вініченко А.
Каращук Г.
Бєля А.

2013

2014

2015


2016

2017
ІІІ
ІІІ
ІІІ
ІІІ
ІІ
ІІІ
ІІІ
ІІІ
ІІІ
-

Бєля А.
Пікалова К.
Бєля А.
Пікалова К.
Ломпарт В.
Пікалова К
Шиліна Г.(астр.)
Вініченко А.
Ломпарт В.
2
Учнівські конкурси

2013-
2017
Всеукраїнський конкурс «Левеня» І-12%, ІІ-19%
Всеукраїнський конкурс «Олімпус»
3
Захист науково-дослідницьких робіт МАН
2017
І
Бєля А.
Робота з астрономіі
«Астрономічні знання праукраїнців»

2017


















Визначення результативності методичної роботи педагогічного працівника
Таблиця 2.1

Види методичних матеріалів
Рік
Вид роботи,
назва
Шкільний рівень

Міський рівень

1
Укладання  методичних посібників
(у тому числі у складі авторського колективу)
2013
Методично-навчальний комплекс уроків фізики 7 клас (за новою програмою). Творча майстерня Антикуз О.В.

Авторські курси в системі неперервної освіти Дон. обл ІППО
2
Науково-методичні комплекси, дидактичні матеріали
2013


2014


2015


2016


2017


Контрольні роботи з фізики (академ. рівень) 10-11кл.
Завдання  І етапу Всеукраїнської олімпіади з фізики
Контрольні роботи з фізики 7 кл (нова програма)
Контрольні роботи з фізики 8 кл (нова програма)
Контрольні роботи з фізики 9 кл (нова програма)

 +


+



+


+
+


+
3
Виступи на науково-практичних конференціях
2013
Серпнева конференція
«Робота з обдарованими дітьми на уроках фізики»



+
4
Інші матеріали
2017





2017
Конкурсне випробування «Методичний практикум» (до фахового конкурсу «Учитель року»)
Конкурсне випробування «Практична робота» (до фахового конкурсу «Учитель року»)

+





+








Таблиця 2.2


Форма
Вид досвіду
Рік
Назва (тема)
Шкіль ний рівень
Міський
рівень
1.
Педагогічна майстерня, майстер-клас
Визна-ний









2015


2017
Інтерактивні методи навчання на уроках фізики
Урок у 10кл «Рух тіла по колу з постійною швидкістю»
Урок-проект«Штучні супутники Землі. Внесок українських учених у розвиток космонавтики.»
Урок-конференція у 8кл «Теплові двигуни. Екологічні проблеми використання теплових   двигунів».
+


+




+
+
2.
Семінари, круглі столи
Загаль-ний









2013


2015

2016


2017

Дистанційний семінар
«Створення ситуації  успіху  у навчанні»
«Я - учитель. Шлях до себе»

«Сучасні технології навчання і впроваджування їх у педагогічну практику».
«Структурно-логічні схеми у викладанні фізики»


+
+

+

+


3.
Творча група
Загаль-ний










2013


2014


2015

2016

2017
«Віртуальна лабораторія
на уроках фізики»- семінар учителів природничих наук
«Розв’язок творчих здібностей учнів через розв’язування задач»- обласний вебінар
«Моделювання сучасного уроку»-практична робота
«Актуальні питання викладання фізики та астрономіі»
«Сучасні підходи та форми роботи з фізики з обдарованими учнями»-обласний вебінар


+





+

+
4.
Виступи на міському та шкільному  МО

2014


2015






2016




2017
Ознайомлення з новим Державним стандартом. Діяльнісний підхід до навчання.
Методичні рекомендації до початку 2015-2016  навчаль ного  року  щодо викладання  фізики, вивчення нормативних  документів. Особливості вивчення  фізики в 7 класах.
Методичні рекомендації до початку 2016-2017  навчального року щодо викладання фізики, вивчення нормативних документів. Особливості вивчення  фізики в 8 класах.
Методичні рекомендації до початку 2017-2018 навчального року щодо викладання фізики, вивчення нормативних документів. Особливості вивчення фізики в 9 класах.



















+

+


+



+




+




























2 коментарі:

  1. Online Baccarat - FBCasino
    Online baccarat is one 바카라사이트 of the most popular table game variations in the kadangpintar world. It is a bet septcasino that involves either the player making a wager or a

    ВідповістиВидалити
  2. Borgata Hotel Casino & Spa - DrMCD
    Borgata Hotel Casino & 충주 출장샵 Spa. 1 Borgata Way, Atlantic City, NJ 08401. 공주 출장마사지 Directions · (609) 평택 출장안마 317-5000. Call Now · More Info. Hours, 광양 출장마사지 Accepts Credit Cards, Attire, 공주 출장안마 Wi-Fi,  Rating: 4 · ‎9 votes

    ВідповістиВидалити